وکالت امور کیفری

وکالت امور کیفری

  • خانه
  • وکالت امور کیفری

  • 🔫🔪تمایز بین پرونده های کیفری و حقوقی از دیدگاه قانون و بهترین وکیل کیفری اصفهان چیست ؟؟


    هنگامی که فردی برای اولین مرتبه قصد تشکیل یک پرونده کیفری را دارد شاید هیچ تصوری از چگونگی آغاز یک شکایت کیفری و پیشبرد آن پرونده کیفری را در دادسرای عمومی و انقلاب نداشته باشد .نمیتوان گفت همیشه اما قاعده بر این است که روند تحقیقات مقدماتی یک پرونده ازدادسرا شروع میشود و به نسبت جرم انجام شده در اکثر موارد پس از صدور کیفر خواست به دادگاه کیفری دو اصفهان و یا به جهت عدم صلاحیت به دادگاه کیفری یک اصفهان ارجاع میشود .

    همانگونه که کرارا در صفحات همین سایت و نیز درمواجهه حضوری با موکلین گفته ام بهترین اقدام اولیه درتمامی پرونده ها اعم از حقوقی ،کیفری ،خانوادگی   ،موادمخدر و جرائم رایانه ای دربادی امر و پیش ازهر اقدام عجولانه ای، ما پیشنهاد میکنیم که شما جهت آگاهی از حقوق خویش با شماره ۰۹۱۳۲۶۸۰۵۳۴ وکیل پایه یک دادگستری اصفهان به طور رایگان صحبت کرده و یا با امضاء یک قرارداد وکالت با وکیل ارزان اصفهان  جهت مطالعه پرونده در دادگاه تا حدودی از چم و خم راهی که قصد رفتن آن را در دادگاه و دادسرا دارید بیشتر آگاه شوید .


    مسلما هنگامی  به فایده مشاوره رایگان حقوقی یا خانوادگی یا کیفری با وکیل خوب اصفهان پی خواهید برد که عملا با پرونده خود روبرو میشوید.در این هنگام است که میبینید آنچه را که مو به مو توسط بهترین وکیل کیفری اصفهان پیشتر به شما در باب مشاوره رایگان حقوقی و کیفری گوشزد شده بود .مسلما استفاده صحیح و به هنگام از یک مشاوره اصولی رایگان حقوقی و کیفری برای شما مثمر ثمر خواهد بود . و آن هنگامی است که نتیجه مثبت آن را در دادنامه دادگاه خواهید دید . 

    توانمندی بهترین وکیل کیفری اصفهان علیرضاشیشه گر 

     

    ⚔️رهیافت چگونگی موفقیت در پرونده های کیفری

    توان حل مسائل کیفری با به روز نگهداری میزان دانش و آگاهی و تسلط به علوم نوین کیفر شناسی ،بررسی ادله جرم و پلیس علمی

    👈شمارگان پیروزی در پرونده کیفری

    از ۱۰۰% پرونده های وکالتی انجام شده با تخمین حداکثری ۹۵% پیروزی بلامنازع به خصوص در پرونده های کیفری سنگین در صلاحیت محکمه کیفری یک

    👁️‍🗨️ تلرانس و تاب آوری در انواع شرایط حاد یک پرونده جزایی

    تسلیم ناپذیری بهترین وکیل کیفری اصفهان در پرونده های پر چالش حاصل استقامت و جدیت برای حقوق موکلین 





    وکیل کیفری خوب در اصفهان



    برای آموزش تصویری در باب جرایم منافی عفت کلیک  کنید 


    بهترین وکیل کیفری در اصفهان ، بر خود لازم میداند مطالعات زیادی در روانشناسی، شناخت شخصیت مجرم وهمچنین سایر رشته های حقوقی داشته باشد تا بتواند درباره جرم بودن ویا نبودن رفتار،شرایط انتساب اتهام به متهم وسایر شرایط جنبی پرونده با تخصص در خور نظر دهد .همه این موارد نشان ازجایگاه وکیل کیفری خوب در اصفهان و بهترین و متبحرترین وکیل کیفری اصفهان در دعاوی کیفری دارد.

    من باب مثال وکیل متخصص کیفری باید از نحوه دفاع در پرونده مزاحمت تلفنی گرفته تا نحوه اثبات جرم آدم ربایی به عنوان وکیل در امور کیفری به عنوان یک وکیل کیفری خوب آگاهی و اشراف ماهیتی داشته و به قولی استاد کار دفاع در جمیع جرایم باشد.

    با اطلاعات مناسب و شناخت تواناییهای وکلای اصفهان فهرست ۷ نفره بهترین وکیل اصفهان را  گرد آورده ایم 



    دادگستری اصفهان



    پرونده های کیفری 👮به  مواردی  گفته می شود که برای عمل ارتکابی مجرم ،درقانون مجازات اسلامی وسایر قوانینی که بعضی از رفتارها را جرم میداند ،مجازات تعیین کرده باشد.اما نکته قابل ذکر تسلط ،وکیل کیفری خوب در اصفهان درمباحث عمده حقوق جزا و کیفری از جمله مقررات مربوط به توبه ، دفاع مشروع ،امکان تعلیق اجرای مجازات ،عوامل رافع مسوولیت کیفری  و همچنین تمییز دادن موضوعات ودعاوی کیفری با سایر دعاوی می باشد که طبق مطالبی که در ادامه خواهید خواند و متوجه میشوید که درصورت همراه داشتن یک وکیل خوش سابقه با دانش وتجربه کافی،می تواند در پیروزی شما در پرونده بسیار راهگشا باشد . 

    رمز موفقیت  بهترین وکیل کیفری اصفهان چیست ؟

     

    برای پیروزی یک  وکیل کیفری عالی در اصفهان  درهر پرونده ای ،ابتدا این بهترین وکیل کیفری موفق و همچون اکثر وکلای پایه یک دادگستری باید بررسی کند تا به  شکل صحیح متوجه شود ، که پرونده کیفری باید تشکیل داده شود و یا حسب موضوع،پرونده دردادگاه حقوقی طرح شود.سوابق درخشان ما با یک استعلام وکیل در اصفهان و یا پرسش در خصوص بهترین وکیل اصفهان از نظر مردم و یا به عنوان وکیل کیفری اصفهان کاملا در این زمینه گویاست.


    حتما  باید این موضوعات ازهم تفکیک شوند،چراکه درنتیجه پرونده قطعا تاثیر گذار است . هررفتاری اعم ازفعل یاترک فعل که درقانون مجازات اسلامی یا دیگر قوانین برای آن مجازات تعیین شده باشد،جرم است ،مانند
    ۱.آدم ربایی  
    ۲.تجاوز به عنف
    ۳.  لواط
    ۴.جعل سند  
    ۵.تهدید
    ۶. توهین  
    ۷.فروش مال غیر
    ۸.خیانت درامانت
    ۹. سرقت 
    ۱۰.قاچاق مواد مخدر
    ۱۱.ترک انفاق 
    ۱۲.
    افتراء
    ۱۳.
    ضرب وجرح همسر، وامثالهم ...) پرونده هایی که براین اساس تشکیل می شود،پرونده کیفری تلقی  میشوند.



    نحوه ارائه و پیگیری شکایت تا حصول نتیجه قانونی توسط بهترین وکیل کیفری اصفهان چگونه است ؟

     

    درسالهای قبل شکواییه تسلیم دادسرای محل وقوع جرم میشد لکن اکنون با ثبت الکترونیکی آن و ثبت ثنا جهت افراد  در دفتر خدمات قضایی انجام میپذیرد و سپس از طریق دفتر خدمات قضایی به دادسرا و دادستانی ارسال میگردد .

    درشکواییه مشخصات شاکی- مشخصات وکیل دادگستری-تاریخ ومحل وقوع جرم-موضوع جرم- میزان ضرروزیان ناشی ازجرم-مشخصات مشتکی عنه(شخصی که شما ازوی شکایت کرده اید)دلایل ومستندات شکایت،قید می شود ودرصورت نیاز به انجام تحقیقات بیشتر،دادستان به مرجع انتظامی دستور تکمیل تحقیق صادرمی نماد وپس ازآن به یکی ازشعب دادیاری یا بازپرسی ارجاع می شود تا نسبت به شکایت مطروحه ودلایل ومستندات ابرازی تصمیم گیری قضایی شود .


    دادگستری تهران


    چرا پرونده ها اصولا  به دادسرا ارجاع  میشود ؟ دادسرای عمومی و انقلاب استان اصفهان کجاست  ؟

     

    دادسرا علی الاصول مرجعی است که تحت مجموعه قوه قضاییه جمهوری اسلامی  ایران میباشد  و جزوی از ارکان دادستانی کل کشور است و با همراه تنی  چند از کارمندان شاغل  در دادگستری و نیز قضات  اعم از بازپرس  و دادیار که  در معیت دادستان محل با وظیفه ، تحقیق ، کشف جرم و تحصیل ادله مجرمیت و نیز بازجویی از فرد  مجرم میباشد  .

    با تکمیل مرحله تحقیقات مقدماتی و سپس حصول علم مبنی بر اتهام مطروحه در محدوده ابعاد پرونده و تایید نهایی قرار جلب به دادرسی از سوی دادیاراظهار نظر و معاونت دادستانی از سمت دادسرا پرونده با صدور کیفر خواست تنظیم شده و پرونده جهت تصمیم به دادگاه کیفری ارسال میگردد .

    در دادسرا پرونده اصولا  توسط  بازپرس  و یا در مواردی با ارجاع دادستان توسط دادیار که هر۳ نفر این افراد قاضی میباشند بررسی میگردد . و در صورت لزوم تحقیقات  موردی در پرونده به کلانتری و یا استلااماتی در خصوص فرضا  دیات به پزشک قانونی جهت اعلام نظرارجاع میگردد . و نیز
     ممکن است به طرفین ابلاغ شود که برای بعضی از توضیحات در دادسرا حضور پیدا کنند . 

    قرارداد با موکل


    بالاترین مقام در دادسرا دادستان است که نظرات نهایی را اعمال میکند .در دادسرا اصولا حکم محکومیت کیفری صادر نمیگردد و فقط پرونده بعد از مرحله تحقیقات به دادگاه کیفری ارجاع میشود.

    چنانچه بازپرس و یا دادیار دلایل کافی را دال بر مجرمیت شناسایی نکند یااصولآ عمل جرم نباشد پرونده بسته  شده و قرار منع تعقیب با موافقت دادستان صادر میگردد . والبته این قرار نیز ظرف ۱۰ روز قابل اعتراض دردادگاه کیفری دو میباشد.


    اهم نکات قابل ملاحضه در مورد انجام و پذیرش وکالت در پرونده های کیفری توسط بهترین وکیل کیفری اصفهان چه مواردی را شامل میشود؟

      

    مطلب یکم : سعی در سازش نقطه قوت بهترین وکیل کیفری، وکیل قدر و کارکشته اصفهان 

     


    امروزه به دلیل کثرت شهر نشینی موارد مشکلات اقتصادی و معیشتی متاسفانه بسیاری افراد تاب و تحمل قدیم الایام ایرانیان باستان را نداشته و با دور افتادگی از فرهنگ همزادپنداری بین خود و دیگران با کوچکترین حرکت یا صحبتی از فرد مقابل عکس العمل غیر منتظره را برای خود و دیگری رقم میزنند .

    عده ای نیز در این وانفسای گرانی و سختی معیشت روزمره به فکر میروند که با اشتباه و کج روی یک شبه ره صد ساله را بپیمایند ،غافل از اینکه غیر از پشیمانی هزینه های دیگری نیز همچون از بین رفتن آبرو و اعتبار فرد در جامعه و حتی هزینه مالی میتواند گریبانگیر افرادی از این دست شود .

    پس میتوان اصولا نتیجه گرفت که یا طمع و زیاده خواهی انسانها و یا عدم صبر و شکیبایی ایشان پای چنین اشخاصی را به کلانتری ، دادسرا و دادگاه باز میکند .و این که از احوال مشتکی عنه بود اما خواسته یا نخواسته دیگرانی را نیز به عنوان شاکی خصوصی و شاهد و امثالهم درگیر این مسائل میکنند. حال وظیفه خطیر یک وکیل خوب کیفری دراصفهان در این موارد چه میتواند باشد .

     
     

    آنچه که ما حصل این رفتار تند و نسنجیده شده چیزی  نیست جز تجمع انبوهی پرونده کیفری در کلانتری ها ،آگاهی و دادسراها و محاکم کیفریست که کمترین ضرر آن لطمه به شرف و آبروی افرادی است که بایستی مدام راهروهای پر ازدحام دادگاه ها را در رفت و آمد باشند.

    وظیفه یک وکیل خوب ،کاردان و خبره و خوش سابقه در یک پرونده کیفری دفاع تمام قد از موکل است تا از این دست آویز شاید قانون با صدور حکمی در حق آنان ایشان را کمی تسکین دهد ، چه آنکه سوگندی خورده که مدافع حق باشد و البته بایستی ابتدا بفهمد و احساس کند که حق با موکل وی است .

    سپس در دفاع اقدام کند آنچه مهم است اینکه وکیل با تجربه چه شخص شاکی موکلش باشد چه شخص مشتکی عنه ،سعی اولیه باید بکند تا ایشان را به نحو مقتضی به صلح و سازش دعوت کند .

    وکیل و ترازو

    این وظیفه نه تنها حکمی شرعی ،که عملی اخلاقی و پسندیده است .سودش نیز در این است که همگان از چنین وکیل خیر اندیشی به نیکی یاد میکنند و از این ممر بهره ها خواهد برد ،و به خوبی به خاطر دارم و شنیده ام در باب وکیل پاکدست و با طینتی به نام مرحوم  طاهر خان هیبران فرزند خانعلی خان بختیاری که از قول یکی از موکلینم  به نام آقای بنیاد علی نجفی که ایشان نیز به رحمت خدا رفت روزی به ایشان گفتم شما که بختیاری هستید آقایی به نام طاهر خان هیبران میشناسید؟؟

    چون پیشتر قبر او را در تخت پولاد اصفهان دیده بودم ایشان گفت بله من جوانی حدود ۱۶ ساله بودم که آن آقای وکیل دیگر پیر مردی  شده بود ،برای مشکل پدرم به وی رجوع کردیم و ایشان پدر من و طرف وی را خواست و دعوت کرد به دفترش و فی المجلس بینشان صلح و سازش برقرار میکند .

    من به موکلم مرحوم آقای نجفی میگفتم من هر موقع تخت پولاد میروم بر سر قبر این آقای وکیل فاتحه میخوانم و روی قبرش با حکاکی شعری نوشته شده که

     

    ((یک موکل از آن وکیل شریف ****** هرگز از شکوه لب نگشود))


    و موکل مرحومم هم ، بلافاصله تصدیق کرد که هرچه از حسن خلق و نیک رفتاری وی بگویم کم است .

     

    مخلص کلام اینکه کم نیستند امسال ایشان یا آقایان سید علی محمد امامی جمعه یا جناب استاد بهمن کشاورز که خداوند همگی ایشان را غرق رحمت کناد .
     


     

    مطلب دوم : نکته سنجی  و دقت در مطالعه پرونده ویژگی وکیل ممتاز و ماهر در اصفهان 

      


     

    و اما بعد بهترین وکیل کیفری اصفهان  از باب مثال وکیل خوب در دبی یا وکیل خوب در آمریکا یا وکیل خوب در کانادا یا حتی وکیل خوب در انگلیس ،وکیل کیفری خوب اصفهان یا هر نقطه دیگری در عالم هم که باشد ، پس از تلاش برسازش ،بایستی ادله محکمه پسند موکل خویش را بسنجد ،آنچه از اقرار اگر بر ضد موکلش است را چنانچه میسر باشد با ادله قانونی زیر سوال ببرد اگر دلیلی چون شهادت شهود موجود است بهتر است آن را با دقت بخواند و در صورت لزوم جرح شهود یعنی عدالت آنها را به محک بکشد ،به همه اوراق پرونده کیفری از دادسرا گرفته تا دادگاه از کلانتری گرفته تا آگاهی با دقت نظر کند.

    جعل دلار


    مطلب سوم : خلاصه برداری مفید یکی از مهمترین عوامل موفقیت وکیل خوب کیفری اصفهان در پرونده ها 

     

    خلاصه برداری مفید نماید ،همه برگه های پرونده مهم هستند ولی بعضی از آنها ویژه تر و مهم ترهستند .نیاز نیست هنگام مطالعه پرونده همه اوراق را باز نویسی کند بلکه آنچه اهمیت دارد را صرفا بایستی نوت برداری یا به قولی گرته برداری کند یعنی در نام گذاری افراد ،صفحات مهم و امثالهم از یک نشان مشخص شده و ملموس در آن بهره برد و آنچه مهم بوده در آن مطلب را فقط باز نویسی کند نه همه گفتمان صفحات را .

    مطلب چهارم : سنجش دفاع پذیری پیش از صدور رای توسط محکمه نکته متمایز بهترین وکیل کیفری اصفهان است 

     

    قبل از هر کاری در پرونده وکیل باید میزان دفاع از موکلش را قبل از صدور رای توسط دادگاه بسنجد ،این مهم از آن رو بیشتر اهمیت میابد چون بایستی وکیل پس از این سنجش در مقام دفاع و تدارک لایحه برخیزد ،و خود را در مقام قضاوت عمل موکلش گذاشته چه وکالت شاکی و یا چه مشتکی عنه را بر عهده دارد بهترین  و بدترین قضاوت این عمل را بسنجد و متناسب با آن سنجش راه دفاعی مناسب برگزیند ،تا بهترین حکم را برای موکلش از دادگاه اخذ نماید .

    چکش و پول



    احراز روابط کآری یا خویشاوندی را در هر مورد چنانچه در پرونده مطرح شده دقت کند تا بتواند دلیل برخی شهادتها و حب و بغضهای طرفین را به راحتی درک کند ،سود یا زیان متهم یا شاکی را بسته به اینکه از کدام وکالت بر عهده گرفته در انتساب عمل هرچند خود وی اقرار کند باز هم مد نظر قرار دهد ،نسبت به پرسشهای ذهن پرسش گر با آرامش به دنبال جواب بگردد اینگونه است که ناگهان کلید حل پرونده را در دستان خود میبیند و این همان نوری بود که از قبل در ذهنش منعکس شده بود .





    بررسی چند نمونه از جرایم کیفری در ایران :

     

    جرم جعل و شرایط تحقق آن چگونه است ؟

     

    جعل مطابق تعریف دکتر میر محمد صادقی ” عبارتست از ساختن، تغییر دادن آگاهانه نوشته یا سند فرد دیگری به قصد جا زدن آنها به عنوان اصل ” و جعل مطابق ماده ۵۲۳ قانون مجازات اسلامی عبارتست از ساختن نوشته یا سند یا ساختن مهر یا امضاء اشخاص یا خراشیدن یا تراشیدن یا قلم بردن یا الحاق و محو یا سیاه کردن و تصاویر آنها به قصد تقلب ” در قانون مجازات اسلامی جرم جعل تعریف نشده است ولی مصادیق آن ذکر شده است.

    جاعل

    جرم جعل زمانی اتفاق می افتد که شخص اقدام به تنظیم نوشته شبیه برگ اصلی می نماید و از آن سند و نوشته امضائی یا مهری را به جای صاحب نوشته اصلی تنظیم می نماید و یا سندی را مخدوش می نماید و یا اعداد و ارقامی به آن اضافه می کند در واقع جعل کردن به معنی دگرگون کردن یا منقلب کردن به قصد تقلب است.

    جعل به صورت مادی و معنوی تحقق می یابد جعل در صورتی مادی است که در ظاهر یک سند با استفاده از روش های فیزیکی مانند برش دادن یا تراشیدن یا سیاه کردن یا الحاق تغییراتی در ظاهر سند ایجاد شود.

    جعل معنوی یا مفادی جعل در مفاد آنست و در این نوع جعل هیچگونه خدشه ای به ظاهر سند یا نوشته وارد نمی شود ولی محتوای آن تغییر می یابد مثل اینکه شخصی امر باطلی را صحیح یا صحیح را باطل اعلام کند یا چیزی که اقرار شده ، اقرارنشده جلوه دادن است.


    جرم جعل از زمره جرائم غیر قابل گذشت است و با رضایت شاکی خصوصی، جاعل از تعقیب کیفری و مجازات معاف نمی شود. اگر شخصی ادعا داشته باشد که سندی برعلیه او جعل شده است می تواند با شکایت کیفری جاعل را تحت تعقیب کیفری قرار دهد و برای شروع به رسیدگی و شکایت از جرم جعل، شاکی باید اصول مدارک و سند جعل را به دادگاه ارائه دهد و در این خصوص می تواند تقاضای ارجاع امر به کارشناسی نماید.



    Malversation

    چیستی خیانت در امانت

    شرایط تحقق جرم خیانت در امانت برای اینکه جرم خیانت در امانت تحقق یابد باید مال امانی از سوی مالک به امین به یکی از روش های قانونی ( مثل اجاره ، امانت ، رهن ، وکالت ، قرارداد انجام کار ) سپرده شود پس سپردن عنصر اصلی تحقق این جرم است و امین مال مورد امانت را استعمال، تصاحب ، تلف و مفقود نماید.

    عنصر قانونی جرم خیانت در امانت ماده ۶۷۴ قانون مجازات اسلامی مصوب ۱۳۷۵ می باشد که دراین ماده آمده است ” هر گاه اموال منقول یا غیر منقول یا نوشته هایی از قبیل سفته، چک و قبض و نظایر اینها به عنوان اجاره یا امانت یا رهن یا برای وکالت یا هر کاری اجرت یا با اجرت به کسی داده شده و بنابراین بوده است که اشیاء مذکور مسترد شود یا به مصرف معینی برسد و شخص آن اشیاء که نزد او بوده آنها را به ضرر مالکین یا متصرفین استعمال یا تصاحب یا تلف یا مفقود نماید به حبس از ۶ ماه تا ۳ سال حبس محکوم خواهد شد.”

    بنابراین عضر مادی جرم خیانت عبارتست از استعمال، تصاحب، اتلاف و یا مفقود کردن مال امانی است .


    انتقال مال غیر و شرایط تحقق آن چیست ؟

     

    انتقال مال غیر مطابق ماده ۱ قانون مجازات راجع به انتقال مال غیر مصوب ۵ / ۱ / ۱۳۰۸ عبارتست از ” انتقال نامشروع و غیر قانونی مال متعلق به غیر اعم از عین و منفعت توسط اشخاص دیگری با سوء نیت ” انتقال مال غیر هم نسبت به عین مال است و هم نسبت به منفعت. بنابراین اگر کسی بدون مجوز قانونی مال دیگری را اجاره دهد مرتکب جرم انتقال مال غیر شده است رکن مادی این جرم انتقال مال غیر است.

    جرم انتقال مال غیر از زمره جرائم غیر قابل گذشت است که دارای جنبه عمومی می باشد لذا با گذشت شاکی یا مدعی خصوصی پس از شکایت قابلیت تعقیب کیفری را دارد. مجازات انتقال مال غیر با توجه به اینکه قانونگذار انتقال مال غیر را در حکم کلاهبرداری و مشمول مجازات آن دانسته است بنابراین مجازات جرم انتقال مال غیر ۱ تا ۷ سال حبس علاوه رد مال پیش بینی شده است.

    مرجع صالح برای رسیدگی به جرم انتقال مال غیر در دادگاهی است که جرم ( عمل فروش یا انتقال مال غیر ) در آنجا واقع شده است.

     

     

    راههای اثبات شرب خمر چیست؟

    شرب خمر به طرق زیر قابل اثبات است:

    اول: اقرار

     

    دوم: شهادت

     

    سوم: علم قاضی

     

     اقرار : باید توجه نمود که مصرف کننده مشروبات باید بالغ، قاصد و مختار باشد و نیز به حکم و موضوع شرب خمر جاهل نباشد والّا حدی بر او جاری نمی شود. در رأی اصراری شماره ۱۴مورخ ۵/۸/۱۳۷۷هیأت عمومی دیوان عالی کشور جهل حکم را نسبت به موضوع مورد پذیرش قرار می گیرد » 

    در جهل موضوعی، حتی اگر مرتکب به حکم قضیه آگاه باشد امّا ممکن است نداند عملی که مرتکب شده است چه مجازاتی دارد ادعای جهل ، زمانی مورد پذیرش قرار می گیرد که خلافش ثابت نشده باشد.

    مشروبات الکلی

    اقرار آنچنان که در ماده ۱۶۴قانون مجازات مصوب ۱۳۹۲ بیان شده است؛ به معنای « اخبار شخصی به ارتکاب جرم از جانب خود است» و اقرار باید با لفظ یا نوشتن باشد و در صورت تعذر، با فعل حتی با اشاره انجام باشد و در هر صورت باید روشن و بدون ابهام باشد و نیز طبق ماده ۱۶۷قانون مذکور اقرار باید منجز باشد و اقرار کننده طبق ماده ۱۶۸قانون مذکور باید عاقل، بالغ ، قاصد و مختار باشد و اقرار تحت اکراه و شکنجه و یا اذیت و آزار روحی و یا جسمی، فاقد ارزش و اعتبار است .

     

    شکایت کلاهبرداری

    شرایط تحقق جرم کلاهبرداری و عناصر تشکیل دهنده آن چیست ؟

    جرم کلاهبرداری یعنی شخص با توسل به وسایل منقلبانه و یا فریب مال دیگری را ببرد. جرم کلاهبرداری در ماه ۱ قانون تشدید مجازات مرتکبین ارتشا و اختلاس و کلاهبرداری تصریح نموده است و مطابق این ماده هر کس از راه حیله و تقلب مردم را به وجود شرکتها، تجارتخانه ها، کارخانه ها ، یا با داشتن اموال و اختیارات واهی فریب دهد و به امور غیر واقع امیدوار نماید و یا اسم مجعول اختیار کند و از این راه اموال دیگری را ببرد کلاهبردار محسوب می شود.

    مجازات جرم کلاهبرداری برابر ماده ۱ قانون تشدید مجازات مرتکبین ارتشا و اختلاس و کلاهبرداری یک تا هفت سال حبس به علاوه جزای نقدی معادل مالی که اخذ کرده است می باشد. توسل به حیله و تقلب و مانورهای متقلبانه به منظور اغفال دیگری و بردن مال دیگری از این طریق عناصر مهم و سازنده جرم کلاهبرداری است.


     کلاهبردار

    شکایت کیفری کلاهبرداری باید به دادسرای عمومی و انقلاب محل وقوع جرم تقدیم شود. محل وقوع جرم در اتهام کلاهبرداری جایی است که مال شاکی توسط متهم تحصیل شده است.

    در شکایت کلاهبرداری که توسط توسط وکیل موفق و خبره و متخصص امور کیفری در اصفهان به رشته تحریر در می آید نکات ذیل باید لحاظ شود:


    ۱– اثبات افعال متهم بر عهده شاکی می باشد؛ یعنی اینکه شاکی باید اثبات کند که متهم دروغ و وسایل متقلبانه ای را برای فریب دادن شاکی بکار برده است؛ مثلاً شاکی اثبات کند که طرف خود را پزشک معرفی نموده و از مرجع قضایی بخواهد که در این خصوص از مراجع و ذیصلاح استعلام بعمل آورد.

    ۲- شاکی باید اثبات کند که مالک مالی بوده است و این مال توسط متهم تحصیل شده است، مثلاً اثبات کند که چکی در وجه متهم صادر و توسط متهم وصول شده است یا اینکه پولی را به حساب متهم واریز نموده است

     

     آیا رابطه نامشروع قابل اثبات است؟

     

    رابطه نامشروع چیست ؟

     

    رابطه نامشروع در مقابل رابطه مشروع قرار دارد و منظور از آن رابطه بین زن و مرد نامحرمی است که مرزهای قانونی و شرعی رد کرده اند و خارج از حد مشخص شده با یکدیگر رابطه برقرار کرده اند . در قانون ایران ، طبق ماده 637 قانون مجازات اسلامی ، جرم رابطه نامشروع اینطور تعریف شده است : چنانچه زن و مردی که بین آنها علقه زوجیت نباشد ، مرتکب روابط نامشروع یا اعمال منافی عفت غیر از زنا مثل بوسیدن یا در آغوش گرفتن شوند ، مجرم هستند

    منظور از علقه زوجیت این است که زن و مردی که به سن بلوغ رسیده اند تنها در صورتی می توانند با هم رابطه داشته باشند که این رابطه با خواندن صیغه عقد مشروع شده باشد و در نتیجه تمام روابطی که خارج از علقه زوجیت باشد اگر خارج از حد قانونی باشد ، مشمول مجازات جرم رابطه نامشروع می شود

     

      رابطه نامشروع

    دامنه جرم رابطه نامشروع

     

    ماده ۶۳۷قانون مجازات اسلامی یکی از چالش برانگیز ترین مواد است که قانونگذار به اندازه کافی به آن نپرداخته است . در این ماده مصادیق کافی برای رابطه نامشروع ذکر نشده است و تنها نکته گفته شده این است که قانونگذار زنا را از جرم رابطه نامشروع جدا کرده است .

    یعنی برای زنا مجازات و تعریف جداگانه و برای رابطه نامشروع تعریف و مجازات جداگانه در نظر گرفته است . پس جرم زنا با جرم رابطه نامشروع فرق دارد

     



    مورد بعدی در مورد محدوده اعمال این ماده این است که قانونگذار گفته است که هر عملی منافی عفت به جز زنا ، مشمول رابطه نامشروع است و برای رابطه نامشروع مثال در آغوش گرفتن و بوسیدن را می زند . بنابراین با توجه به مثالهایی که قانون گذار برای رابطه نامشروع می زند ، سوالی که پیش می آید این است که چه اعمالی در حیطه جرم رابطه نامشروع قرار می گیرد ؟

     

    قانون گذار با ذکر هر عملی به غیر زنا ، دامنه جرم رابطه نامشروع را بسیار گسترده کرده است . این اعمال می تواند از راه رفتن در خیابان ، نشستن در کافی شاپ و اتومبیل تا در آغوش گرفتن و بوسیدن را شامل شود .

    بنابراین دست قاضی در صدور حکم رابطه نامشروع باز است که البته به این موضوع ایرادات زیادی وارد است . اما آنچه گفته شد متن قانون است که قاضی می تواند به آن استناد کند و اگر متهم دلیل کافی داشته باشد می تواند ثابت کند رابطه اش نامشروع نبوده است . اثبات این موضوع در هر مورد متفاوت است

     

    البته این را هم باید در نظر داشت که زن و مردی که با اطلاع خانواده برای آشنایی ازدواج با یکدیگر در ارتباط تلفنی و حضوری هستند ، مشمول جرم رابطه نامشروع نخواهد بود .

    هم چنین با توجه به اینکه این روزها حضور زن ها در جامعه گسترده شده است ، برخی از این مصادیق تعدیل شده است . برای مثال نمی توان صرف رابطه تلفنی دو همکار زن و مرد ، یا اینکه در یک اتومبیل باشند را مشمول رابطه نامشروع دانست

      

    مسلماً این بزه با اقرار و شهادت شهود و علم قاضی قابل اثبات است و لیکن گاهی ادله ای همچون پرینت مکالمات، پیامک ها و نیز تصویر، فیلم و صوت روابط بین زن و مرد که علقه زوجیت بین آنها نبوده و حاکی از رابطه عاشقانه و یا جنسی باشد، در مواردی که از طریق رسانه های جمعی مانند تلفنی، موبایل های هوشمند، کامپیوترها و شبکه های مجازی مانند؛ تلگرام، اینستاگرام و…. واقع می گردد نیز با اخذ وکیل کیفری قابل اثبات است

     

    افترا چیست؟

     

    هر کس به وسیله اوراق چاپی یا خطی یا به وسیله درج در روزنامه و جرائد یا نطق در مجامع یا به هر وسیله دیگر به کسی امری را صریـحاً نسبت دهد یا آنها را منتشر نماید که مطابق قانون آن امر جرم محـسوب میشـود و نتوانـد صـحت آن اسناد را ثابت کند جز در مواردی که موجب حد است به یک مـاه تا یـک سال حبس و تا (۷۴) ضربه شلاق و یا یکی از آنها حسب مورد محکوم خواهد شد.

     

      پلیس

    زنای به عنف چیست

    زنای به عنف یکی از انواع زنا استزنا یعنی رابطه جنسی بین زن و مردی که با هم زن و شوهر نیستند . عنف نیز به معنای خشونت و زور است . از این رو زنای به عنف یعنی اینکه مردی به زور و بدون رضایت زنی اقدام به رابطه جنسی با او نماید که در اصطلاح به آن تجاوز به عنف نیز می گویند .

    علاوه بر این در تبصره۲ماده ۲۲۴قانون مجازات اسلامی سال ۹۲آمده است که هر گاه کسی با زنی که راضی به زنای با او نباشد در حال بیهوشی ، خواب یا مستی زنا کند ، رفتار او در حکم زنای به عنف است .

    هم چنین در زنا از طریق اغفال و فریب دادن دختر نابالغ یا از طریق ربابش ، تهدید و یا ترساندن زن ، اگرچه موجب تسلیم او شود ، در حکم زنای به عنف است


    مجازات زنای به عنف

    مجازات زنا به عنف مجازات حدی است . مجازات این عمل قبیح در ماده ۲۲۴قانون مجازات اسلامی آمده است . با توجه به این ماده مجازات زنای به عنف اعدام زانی ( کسی که اقدام به زنا کرده است ) می باشد .

    در اجرای این حکم فرقی بین اینکه زانی جوان یا غیر جوان است و اینکه محصن با غیرمحصن است وجود ندارد

    علاوه بر این در زنا به عنف در صورتی که زن باکره باشد ، مرتکب علاوه بر مجازات زنای به عنف باید ارش بکارتی که از بین برده است و مهرالمثل زن را بپردازد ولی اگر زن باکره نباشد ، علاوه بر اینکه به مجازات اصلی محکوم می شود باید تنها مهرالمثل را پرداخت کند .

     

     

    آدم ربایی چیست؟
    مجازات جرم آدم ربایی چیست؟
    دلایل اثبات  جرم آدم ربایی چیست ؟
    نحوه اثبات و دفاع ازجرم آدم ربایی چگونه است ؟
    وکیل متخصص پرونده آدم ربایی در اصفهان چه کسی است ؟



    آدم ربایی




    هرکس به قصد مطالبه وجه یا مال یا به قصد انتقام یا به هر منظور دیگر با تهدید یا حیله یا به هر نحو دیگری شخصاً یا توسط دیگری شخصی را برباید یا مخفی کند، به حبس از ۵ تا ۱۵ سال محکوم خواهد شد.

    تعریف فوق، تعریفی است که در قانون مجازات اسلامی در قسمت تعزیرات قید شده است. اما نکاتی در خصوص جرم آدم ربایی وجود دارد که در قسمت زیر برایتان توضیح میدهم.

    نکات مهم در خصوص جرم آدم ربایی

    مطابق ماده ۶۲۱ رفتار فیزیکی لازم برای تحقق جرم آدم ربایی «ربودن» است. ربودن یعنی جا به جا کردن دیگری بدون رضایت وی، خواه به طور پنهانی یا به صورت علنی.

    با توجه به تعریف بالا، کارهایی مانند بستن در اتاق بر روی دیگری یا همراهکردن دیگری با خود با رضایت او آدم ربایی محسوب نمیشود، اما صرف رضایت اولیه کسی در سوار شدن به خودروی دیگری در صورتی که راننده بر خلاف میل مسافر تغییر مسیر دهد، موجب عدم تحقق جرم آدم ربایی نمیشود.

    همین طور رضایتی که ناشی از فریب باشد یا مواردی که فرد ربودهشده به دلایلی مثل بیهوشی و خواب قادر نیست مخالفت خود را اعلام کند، در حکم عدم رضایت است؛ مانند اینکه کسی خود را راننده سرویس مدرسه جا بزند و کودکی با این تصور سوار اتومبیل شود و بدین ترتیب راننده کودک را با خود همراه سازد.

    هرگاه رباینده با تهدید و عنف باعث شود که قربانی از روی ترس ظاهراً مقاومت نکند و با او همراه شود، جرم آدم ربایی تحقق مییابد.

    دادن وعده و وعید و ترغیب کردن شخص به همراهی با خود در صورتی که آن وعده انجام نشود، آدم ربایی محسوب نمیشود، مثل اینکه پسری با وعدهی ازدواج، دختر را با خود به شهر دیگری ببرد، اما بعداً از انجام وعده سر باز زندصرف وجود رابطه زوجیت یا رابطه سببی و نسبی مانع ارتکاب جرم آدم ربایی نمیشود.

     لذا اگر زن یا مردی که از همسر خود متارکه کرده، طفل مشترک را که تحت حضانت طرف مقابل است برباید، مرتکب جرم آدم ربایی شده است.

    برای تحقق آدم ربایی، مباشرت مجرم در ارتکاب جرم ضرورت ندارد؛ یعنی لازم نیست رباینده شخصاً قربانی را برباید، بلکه اگر این کار را «توسط دیگری» انجام دهد، مانند اینکه فرد دیوانه ای را ترغیب کند که کودکی را برباید، مجازات فاعل جرم برای او تعیین خواهدشد.

    آدم ربایی یک جرم آنی است؛ یعنی به محض اینکه رباینده فردی را میرباید، جرم محقق میشود و استمرار رفتار شرط نیست. لذا اگر رباینده بعد از ربودن قربانی جرم، او را مخفی کند، جرم دیگری تحت عنوان جرم توقیف یا مخفی کردن غیرقانونی مرتکب شدهاست.

    از لحاظ عنصر روانی، اولاً- آدم ربایی یک جرم عمدی است، بدین معناکه مرتکب باید «قصد ربودن انسان زندهای را بر خلاف میل او» داشته باشد. بنابراین هر وقت کسی از وجود انسانی در صندوق عقب خودرو خود مطلع نباشد و خودرو را حرکت دهد، مرتکب جرم آدم ربایی نشده است. ثانیاً- انگیزه مرتکب از ربودن موثر نیست، اگرچه داشتن انگیزه شرافتمندانه میتواند موجب تخفیف مجازات مرتکب شود.

     

    اگر کسی شروع به ربودن دیگری کند، اما موفق به انجام خواسته خود نشود، به مجازات شروع به جرم آدم ربایی (یعنی ۳ تا ۵ سال حبس) محکوم میشود. مثلا اگر شخصی که در صدد به زور سوار کردن دیگری به خودرو میباشد، بر اثر مقاومت شخص مورد نظر ناکام بماند یا به محض اینکه راننده مسیر خود را به قصد ربودن مسافر تغییر دهد، با اقدام به موقع مسافر در بیرون پریدن از خودرو مواجه شود، عمل او در حد شروع به جرم تلقی میشود.

    البته لازم به ذکر است میزان مجازات اکثر جرایم تعزیری با قانون جدید مصوب ۱۳۹۹ مجلس شورای اسلامی ایران یعنی  قانون کاهش مجازات حبس تعزیری به شکل کاملا ملموس کمتر شده اند
      

    در ذیل انواع عناوین پرونده ها در خصوص موضوعات کیفری و جزایی را ذکر میکنیم :

     

    بهترین وکیل جهت مشاوره آنلاین در اصفهان علیرضا شیشه گر  

     

    وکیل سرقت  وکیل ترک نفقه  وکیل مزاحمت بانوان  وکیل جرایم سیاسی  وکیل جعل  وکیل ارتشاء  وکیل اخاذی  وکیل جرایم انتخاباتی  وکیل جرایم نظام صنفی  وکیل صدور چك بلامحل  وکیل مشروبات الكلی  وکیل بازداشت غیر قانونی  وکیل جرایم سایبری و رایانه ای  وکیل جرایم مربوط به پلمپ  وکیل صدور چک بلامحل  وکیل سرقت و مفقودی چک   وکیل افشای اسناد محرمانه و سری دولتی  وکیل فریب در ازدواج تدلیس در نکاح  وکیل اختلاس  وکیل سقط جنين  وکیل افساد فی الارض  وکیل جرایم بودجه  وکیل اقدام علیه امنیت نظامی  وکیل گواهی خلاف واقع  وکیل خرید مال مسروقه  وکیل مزاحمت و ممانعت از حق  وکیل بی احتیاطی در رانندگی ( فوت یا صدمه )  وکیل اخلال در نظام اقتصادی كشور  وکیل استفاده از سند مجعول  وکیل جرایم سیاسی  وکیل اسید پاشی  وکیل کلاهبرداری  وکیل قماربازی و ربا خواری  وکیل تصرف عدواني  وکیل خیانت در امانت  وکیل قتل عمد و غیر عمد  وکیل توهین به مقدسات  وکیل تخلفات انتظامی قضات  وکیل ایراد صدمات بدني  وکیل معامله به قصد فرار از دین  وکیل جرایم حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ ها  وکیل رابطه نامشروع و اعمال منافي عفت  وکیل تجاوز  وکیل تبانی برای بردن مال غیر  وکیل جرایم نظامی  وکیل جرایم پست  وکیل جرایم نظام مهندسی  وکیل ثبت ملك غیر  وکیل تخریب و اتلاف اموال  وکیل جرایم علیه اموال  وکیل توهین و افتراء  وکیل قسم و شهادت دروغ  وکیل خوداری از كمك به مصدومین  وکیل جرایم حفظ و گسترش فضای سبز  وکیل اخلال درنظم و آرامش عمومی  وکیل جرایم و تخلفات راهنمایی و رانندگی  وکیل تمرد نسبت به مامور دولت  وکیل آدم ربایی  وکیل جرایم اطفال  وکیل جرایم نظام پزشكی  وکیل محاربه  وکیل جاسوسي  وکیل فروش مال غیر  وکیل تصرف در اموال دولتی  وکیل فرار زندانيان  وکیل عضویت در گروههای مخالف نظام  وکیل افشای سئوالات امتحانی  وکیل غصب عناوین و مشاغل  وکیل جرایم مربوط به تامین اجتماعی  وکیل حدود ( قذف ، تفخیذ ، زنا ، لواط …)  وکیل تجاوز به عنف  وکیل تمرد نسبت به مامور دولت  وکیل افشای اسرار  وکیل معامله معارض  وکیل  مزاحمت تلفنی  وکیل جرایم علیه اطفال  وکیل جرایم علیه اشخاص  وکیل جرایم حمل و نقل  وکیل جرایم مربوط به اموات  وکیل خرابکاری در صنایع و تاسيسات  وکیل جرایم علیه امنیت کشور  وکیل استفاده از علایم و البسه نظامی  وکیل امتناع از تحویل یا تحصیل طفل  وکیل جرایم مطبوعاتی  وکیل تهدید به قتل  وکیل مواد مخدر



    تماس با علیرضا شیشه گر ، وکیل عالی ، خوب و خبره در پرونده های حقوقی در اصفهان